lördag 24 januari 2009

Åter på bloggen

Såja, då har man landat i Nynäshamn, en stilla plats i den svenska idyllen. Man känner sig nästan som hemma, lite så smått, pittoreskt som det kan va på små ställen. Kom hit rätt så sent igår kväll, stannade till i Stockholm och åt middag på restaurang, innan färden fortsatte.

För tillfället står den än så länge hemliga dejten i köket och kockar. Lika bra att man håller sig därifrån, vet inte om det kan bli som Gordon Ramsey, ni vet mästerkocken från Hells Kitchen...
Samtidigt som personen lagar middag åt oss, sjunger "kocken" på My way, ni vet låten som Frank Sinatra gjorde stor...

Vad kan man säga om Nynäshamn då. 25353 personer bor här, avståndet till Stockholm är ca 50 km, tar man pendeltåget tar det ca 1 timme, åker man däremot bil, så tar det ca 45 minuter att åka in till Stockholm.
Ja, är det nåt annat ni önskar veta om Nynäshamn, rekommenderar jag Er att gå in på kommunens hemsida, där man får reda på en massa om man önskar veta nåt.

En sak bör ni vet iallafall, att jag har det riktigt bra just nu, medans jag sitter här och bloggar och väntar på att middagen ska bli färdig, dricker jag lite rödvin! Inte illa alls tycker jag. Gott folk ha det gott, jag återkommer här i bloggen igen, med lite uppdateringar, så håll utkik, det kan komma något riktigt intressant som kan va värt att hålla ögonen på!

1 kommentar:

  1. Härligt att höra Putte!
    Skål på dig....jag sitter oxå med ett glas rödvin framför mig.
    /MarieP

    SvaraRadera