tisdag 20 januari 2009

Morgontrött idag

Eller morgon och morgon, kanske man inte ska kalla det morgon just nu, men för mig är det så. Tog lite extra sovmorgon idag, då jag inte har nåt som förpliktade mig att stiga upp tidigt. Den ända som vågade ringa till mig och väcka upp mig var naturligtvis min älskvärda bror! Tack! Ja, jag är glad för det, för annars vet man inte hur länge man hade sovit vidare.
Jag har stoppat in en besöksräknare på min blogg och den är rolig, där kan man följa med och se hur många besökare totalt som besökt min sida och även för varje dag. Man kan också få fram hur många unika nya besökare per dag som kikat in här på sidan samtidigt så kan man också få fram varifrån besökarena kommer. Igår när jag kikade, så kom över 90 % av besökarna från Finland.
Idag när jag var in och kikade på statistiken, såg jag att igår slog min sida rekord av besökare, hela 155 besökare varav 25 unika. Ja, det där var lite statistik, egentligen helt ointressant, men ändå lite små roligt.

Va händer idag. Ska på ett planeringsmöte klockan 14, där vi ska planera lite aktivitet för funktionshindrade ungdomar. Ska bli intressant, de har någon plan om att jag skulle dra nån form av karaoke med dem, vilket är hur skoj som helst.
Apropå karaoke, det är nåt jag saknar ibland här på holmen, karaoke! I Finland är karaoken enormt stor, alla skall ut på helgerna till någon karaokebar för att sjunga loss och få va stjärna för en kväll, men här på Åland har vi inget sånt ställe, lite små tråkigt.

Undrar förresten hur dt går för min syster med hennes storkok av soppan idag. Har hon börjat redan? Kanske borde slå henne en signal och stämma av läget en sväng.

3 kommentarer:

  1. jojo de gick relativt bra me soppan, gjorde en miss me mixern bara så de spruta HET soppa över hela köket, nina o mig.. men annars inga problem.:) har en bytta i kylskåpet till dig oxå. söter bild på kungen o mig då förresten! ;)

    SvaraRadera
  2. Hur får man den där besöksräknaren in på sin blogg? Det skulle ju jag oxå vilja ha! =)

    SvaraRadera
  3. Hej Cica, man besöker följande sida, http://my.statcounter.com/register.php och registrerar sig där, sen följer man instruktionerna så får man inte den på sin sida!

    SvaraRadera