onsdag 14 januari 2009

Löften

Igår hade jag en diskussion med den här mannen, ja ni känner säkert igen han, Anders Wiklöf, en mycket klok och trevlig man. Han kom fram till mig när jag satt och åt och på bordet hade jag ett stort glas Coca Cola. Då tittade han mig djupt in i ögonen sa att jag måste lova honom att sluta dricka läsk, måste tänka på allt det innehåller m.m.

Han berättade om en historia när han besökt en fabrik som tillverkade läsk, han rekomenderade hellre att jag skulle dricka vatten och vin, så nu har jag lovat honom att sluta med läsk.
Idag när jag var ut och åt med mamma och syster, så tog jag ett stort glas vatten. Till kaffet idag, har jag knappt använt nå socker alls, då läskedrycker innehåller rätt stora mängder socker och man ökar risken för åldersdiabetes m.m.

Nu sitter jag hemma, tar det lungt, för jag har ju som sagt semester. Bredvid mig har jag en förpackning av denna vara! Han sa inget om godis....och till saken hör, att jag brukar inte äta så mycket godis i vanliga fall, ibland bara, när suget faller på, vilket inte händer ofta!

Ikväll har jag även pratat med min dejt som fortfarande befinner sig i Thailand. Varmt, skönt, soligt m.m. berättade personen ifråga om. Skönt att höra rösten på personen, det värmde min själ så otroligt mycket. Snart bär det iväg för mig, till Stockholm och hälsa på, va mysigt.

Nej, om man skulle ägna sig lite åt kreativ verksamhet framför tv´n en stund och se om det kommer nåt som man kan luta sig tillbaka i soffan och bara se på, eller om det är som vanligt, ingenting!
Puss och kram på Er alla!

2 kommentarer:

  1. voj nog E han så vis den där AW :o) Men det är sant, läsk är väldig onödigt och farligt i längden... gör som jag, smaksatt sodvatten istället!
    å godis heter godis för att det är gott :o) Man ska äta det man tycker är gott, juh!
    hihi ;o)
    // Mia

    SvaraRadera
  2. Men du glömde din vän idag :(

    SvaraRadera