söndag 25 januari 2009

På promend i Nynäshamn

Blev en promenad idag i Nynäshamn! Slänger in några bilder som jag passade på att fotografera under dagen. Som ni kanske ser av vädret, så bjöd inte Nynäshamn på det bästa vädret idag, men skönt var det ute iallafall.
Detta är, Nynäshamns centrum som ni ser här på bilden, rätt likt Torggatan i Mariehamn

Detta är kyrkan i Nynäshamn, uppe på ett berg, ståtligt och härlig utsikt

Här är det gräsänder för fullt, dock finns det en and som förvillat sig, en Mandarinand. Man ser den inte allt för tydligt på bilden, men det är den anden som är mera mitt i bild som jag försökte förevig med min mobilkamera.

Bild tagen från gästhamnen, till vänster i bild ser Ni kommunhuset och till höger Kyrkan.


Apropå kommunhuset, kan inte låta bli att förundras över det huset lite grann. Precis där det ligger, så finns det ett torg, omgivet av många gamla och fina hus, men där har man då klämt in nåt så otroligt fult och enormt hus, som man låtit bygga nytt och dock inte i gammal stil så det skulle passa in i omgivningen. Jag undrar vad de riktigt tänkte på? Eller tänkte man alls?

Ikväll blir det lite räkor m.m. Riktigt mysigt och gott framförallt ska det bli. Dock ska kocken få vila en stund till, har tydligen varit en tung dag för kocken.... så tar igen sig lite på soffan just nu.
Återkommer här igen, så håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar