måndag 19 januari 2009

Aktie ÅM

Det ordnar Ålandstidningen varje år och det har blivit en kamp där man ständigt måste va vaksam över grannar, nära släkt och vänner. Åtminstone är det så i min familj. Vi kämpar hårt över att vinna och det tisslas och tasslas över vilka aktier ska man satsa på, man smyger så att inte någon i familjen ska se vilka man väljer. Varje gång resultaten publiceras, så är man snabbt där och kikar efter resultaten.
Dock, tycker jag att det inte är så roligt denna gång.... hm... nej, jag är absolut inte dålig förlorare, men så här ser resultat ut i vår familj per den 16 januari

Häggblom Niklas, 2218,36 euro (brorsan)
Porko Jan, 2162,75 euro (mammas sambo)
Sirén Majvor, 2130,92 euro (mamma)
Häggblom Patrik, 1954,41 euro (jag...)

Va, ser ni, jag ligger sist! Vi började med 2000 euro vardera och va har hänt, jo, mina har sjunkit! Tusans tunnor, nu är det bara att undvika familjemiddagarna framöver, annars kommer man säkert att få höra både det ena och det andra!

1 kommentar: