torsdag 29 januari 2009

Känner mig som en urvriden disktrasa

Känns som om man skulle varit med om en tuff boxningsmatch, gått flera ronder i ringen, fast motståndet var tydligen starkare än vad jag var, så det blev "Knock out".
Jag förstår djurlivet lite bättre iallafall efter idag. Inom djurlivet har man hierarki, alltså äldsta hanen är den som alla lutar sig mot och lyder och inte bör sätta sig emot, för då blir det fajt som ofta den som står högst i hierarkin vinner. Från djurlivet tar man ofta hierarkin med sig in i det verkliga livet, hemma, på arbetsplatsen m.m. och så fungerar vi människor precis likadant.
Nej, tror jag struntar i det här nu, lägger mig ner och funderar igenom min livssituation just nu. Jag har ju alltid nåt positivt att drömma mig bort till - Nynäshamn och P, där jag gärna skulle vara just nu!

Återkommer snart hit då jag ska referera till väder och vind, tror det är det som min blogg i fortsättningen kommer att handla om.... eller inte.
Nåt positivt har jag idag fått veta iallafall, har fått reda på några personer som läser min blogg, vilket är trevligt! Hoppas Ni fortsätter med det.

Puss och kram på Er alla där ute i mörkret.

3 kommentarer:

  1. jag läser! varje dag! flera gånger! // Mia

    SvaraRadera
  2. Låter inget vidare! Vet inte riktigt va som hänt o så, men som sagt va låter inget trevligt! Hoppas dina drömmer fick dej på bättre humör :)
    De som e på din blogg e att man blir mer o mer nyfiken på vem du e? Vem P e? Va som riktigt händer i dit liv? Följer me spänning :) /T

    SvaraRadera
  3. Jag är in och läser din blogg flera ggr per dag! Jag ÄLSKAR att läsa din blogg Putte! =) Kramar till dig!

    SvaraRadera