måndag 9 februari 2009

Vardags sysslorna



Är något som inte springer ifrån en. Nej, nej, hinner man inte med, så står dom vackert där och väntar på att man ska ta itu med dem..... pust, diska, städa, tvätta kläder m.m. Hur tråkigt som helst, men dock en nödvändigt ont som man måste ta itu med.
Har just slängt på en tvättmaskin, så nu blir det rena kläder. Idag är det måndag och vardagen har tagit vid igen. Tusan va dagarna rinner iväg, blir nästan stressad, börjar få åldersnojja och allt det där....
Ska iväg på kulturdelegationsmöte idag, fördelningar av verksamhetsunderstöd till kulturföreningar står på agendan och efter det blir det jobb på Arkipelag.

Jag har för övrigt bestämt mig för, att inte inhandla något klädesplagg eller dylikt som innehåller dun! Har ni sett inslagen i tv de senaste dagarna, hur jävla vidrigt som helst, vilket jävla djurplågeri! Usch, jag blir så upprörd så jag måste till och med börja svära.

För övrigt känns livet som det går åt rätt håll just nu, kärleken blommar. Ja, ni har väl kanske sett här i bloggen att jag avslöjat P´s hela namn och vilket underbart namn sen. Finns vissa få här i världen som tilldelas det underbara namnet Patrik! Hehe, snacka om att man är lite egenskär nu.... sån är jag inte, jag lovar dig det.

Nej, nu blir det dusch och så på med kläderna, Heidi väntar på mig och vill fika och det vill jag med!

Puss och kram

2 kommentarer:

  1. Kul att "hemliga P" har fått ett namn <3,
    och att kärleken fortsätter att blomma för er.
    Kram från Uppsala

    SvaraRadera
  2. Jaa, tänk om disken skulle kunna diska sig själv å kläderna viker ihop sig automatiskt! Kul att kärleken blommar för nån, för min del är den vissnare än vissen... Kram

    SvaraRadera