lördag 27 juni 2009

Vilken dag

27 grader varmt stod det på termometern på dagen. Där stod man, varm, svartklädd och bara längtade att få komma hem från jobbet. Klockan tickade på rätt så bra på förmiddagen, men sen kändes det som det bara stannade upp! Inget hände!
Väl när klockan var slagen, lämnade man byggnaden och åkte hem, kastade av sig arbetskläderna, smörjde in kroppen med solkräm (har lärt mig av mina misstag....) och så iväg och leta upp en ödslig strand som man kunde va för sig själv. Orkade inte se en massa människor överhuvudtaget mera idag. Hittade till slut en perfekt bergsknall, där man kunde ligga och lapa sol i mängder, hur skönt som helst. Den här platsen ska utnyttjas till fullo när tillfälle ges. Där kunde man sitta/ligga aoch se på båttrafiken som var livlig. Skönt och avkopplande, jag njöt i timmarna 2, sen kände jag att det räckte, packade ihop och åkte hem. Man kan inte ligga hur länge som helst och gassa i solen, då får man ju spunk.
Väl hemma, så lät det som om Fredrik "Frille" Karlström stod i mitt köksfönster och ropade, tog ett tag innan jag kom på att det var invigningen av Ö-spelen som dragit igång på WHA!

Nu är man hemma, Göta Kanal snurrar på Tv´n och Jimmy och jag ska börja kika på resa till September, New York!

Ha det bra alla, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar