fredag 26 juni 2009

Countryfestival på Bastö


Funderar jag på att åka till imorgon och kika. Har inte varit dit nåt år ännu, pga tidsbrist, men nu skulle jag ha möjlighet imorgonkväll och sen vet jag att en kollega från lilla Röda är intresserad också, lilla Eva - världens goaste servitör ska ni veta! Hon är näst intill som min mor på båten, hur härlig som helst.
På söndag åker gulle iväg till Stockholm på konsert, Pet Shop Boys. Jag är inte riktigt så förtjust i dem, han frågade om jag ville komma med, men jag avstod denna gång, dessutom jobbar jag på dagen, så skulle bli svårt att få ledigt för att åka iväg på det.
Om dryg en vecka, befinner man sig på en helt annan plats än där jag sitter idag, ser fram emot det, så härligt att komma iväg, av MÅNGA orsaker!

Idag blev jag så glad på jobbet, det finns ljuspunkter som man kan le åt i efterhand. Det kom in en gäst och undrade om vi hade ett ledigt dubbelrum för dem och jag log och svarade att visst har vi det. Då slänger han nästan sig över mig och kallar mig för "ängel" och "söt"! Han blev så glad över att han hittade ett ledigt rum på Åland. Tack för komplimangerna, ska komma ihåg dem när jag är pensionär och sitter i gungstolen och funderar tillbaka på livet!

Nej, nu ska jag avrunda den här bloggen för dagen, se om jag hittar nåt på tv´n att se på, eller om man ska strunta i det. Ha det bra och Du, glöm inte bort att krama om varandra, vänner, släkt, familj m.m.

1 kommentar:

  1. Kanske vi ses i Bastö imorn kväll då...jag tror jag oxå ska dit! Måste ju och kolla läget, man kan ju missa nåt annars. Kram

    SvaraRadera