söndag 3 maj 2009

Nöjeskryss

drog jag iväg på igår kväll, med Eckerö Linjen! Gott sällskap, god mat, god dricka och så spelade Soundway!
Dock började inte det hela så fruktansvärt bra för undertecknad. När jag gjort mig iordning och skulle gå ner till bussplan för att åka iväg mot Eckerö, konstaterade jag när jag stod på utsidan av lägenheten, att det var nåt som fattades..... Precis, där inne låg mina nycklar kvar på bordet. Nu återstod det endast ½ timme tills bussen skulle gå..... hur ska jag lösa detta... Ringde en god vän som jag visste att hade nyckel till mig förut, men den hade hon tydligen lämnat tillbaka...... shit.... nu är goda råd dyra.... Då slog det mig, att jag såg att min hyresvärd var på jobb på dagen, med lite tur, så har han en extra nyckel till lägenheten och är kvar i stan. På vinst eller förlust, ringde jag honom och snäll som han är så kom han hem till mig och låste upp lägenheten. Nu trodde jag definitvt att jag missat bussen, men det återstod ännu 4 minuter innan bussen skulle gå, så jag rusade ner till bussplan och hann med bussen! Pust, jag fick upp värmen kan jag lova Er.

Sen när vi kom in till Stan tillbaka på små timmarna, så blev att göra visit på stadshotellet! Pust, stånk, mera dricka..... dock hände det nåt med mig, vet inte om det var tröttheten efter att ha jobbat nästan 4 veckor i streck som satte skruv på alla hjärnceller och kroppsfunktioner i mig, men kände mig redlöst full mitt i allt och mådde inge vidare, så då tog jag mig i kragen, kikade på klockan 01:30, då gick jag hem och la mig! Vuxet Putte, vuxet! Här samlar man poäng inför kommande sommar då man råkar gå upp till 30-strecket! Bra Putte!

Ha det bra alla, så hörs vi! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar