tisdag 12 maj 2009

Kondom och skyddad sex


På nyheterna idag på Tv4, får man ta del av att Svenskarna är dåliga på att skydda sig vid sex. 21 % svarar att dom aldrig skyddar sig, medans det i Finland är endast 8 % som inte skyddar sig vid sex enligt en undersökning som RFSL har gjort. Enligt sexualrådgivare på RFSL så hävdar man på att sexualundervisningen i Finland ligger på en mycket högre nivå än i Sverige!
Vi får alltså här i Finland klappa oss själv lite extra nu på axeln och ge oss beröm, siffrorna talar sitt eget språk i denna fråga.

Varför skrev jag detta inlägg? Ingen aning, kände bara att jag blev frestad att få skriva det....

Jag lovade Er i det tidigare inlägget som jag skrev, att jag skulle slänga in ett filmklipp från min karaokekväll, har försökt, men det strulade bara, vet inte vad jag gör för fel.... ska försöka lösa det så småningom.

Till dess, ha det bra och så ses vi väl på stan.

3 kommentarer:

  1. nå putte krister här håller du på att göra kariär

    SvaraRadera
  2. Hejsan Krister och tack för ditt inlägg här på min blogg. Karriär?!? Hänger inte riktigt med nu, men det kanske kan bero på den sena timmen, men du får gärna återkomma och förklara dig!

    SvaraRadera
  3. Det är för att du ska skriva om inlägg om sexualundervisningen i skolan idag!

    SvaraRadera