tisdag 26 januari 2010

What a wonderful day.....

Or not..... Det första man stöter ihop med när man vaknar, är den grymma kyla som uppstått..... brrrrr, fy tusan, tyckte det stod -17 grader på termometern..... Bestämde mig för att lika bra att gå och starta bilen, så den blir lite varm tills jag åker iväg. Sagt och gjort, på med kläderna och så ut i kylan och så starta bilen.... starta bilen sa jag..... men för f*n start nu! Nej, batteriet totalt dött, ville inte, va trött jag kan bli. Jag är en en sån människa, som vill att allt bara ska fungera, det ska inte strula överhuvudtaget!
Nåväl, det betydde att jag fick gå in och göra mig iordning, för att sedan ta taxi ner till radion! Som tur är, har man riktigt goa vänner som kan ställa upp då man som mest är i nöd, Tack Jonas & Sanni, som fixade nytt batteri åt mig, trots att jag förstod att dom fick lite bekymmer..... Skulle villa sett det! Dom fick nämligen inte upp dörrarna på bilen, däremot bagageluckan, så Sanni fick klättra in i bilden via bagageluckan! Det måste ha sett bra ut, skall gå över till grannen som stod ute och tittade på dem och skrattade och höra om han tog nå bilder..... :)
Nåväl, dessutom körde dom ner bilen till mig på stationen - helt underbara!

Ikväll, eller när jag kom hem, åt jag lite, sen kände jag mig lite slö och hängig, gick och la mig för att vila en liten stund på soffan och där somnade jag en go stund, vaknade då det blev svart i mitt vardagsrum, jaha, proppen som gick, men inte hos mig.... nähä, ner till grannen under mig hon hade helt svart i hela sin lägenhet. Det blev som en kul skattjakt av det hela. Det är ju ett gammalt hus, med proppar lite överallt, så det blev att söka och vi hittade felet till sist.

denna utmaning, tog jag min ann den andra utmaningen, åkte ner till min kära arbetsplats Rosella för att lämna lite spel som jag var och handlade. Där var det full fart kan man säga! På torsdag börjar hon gå igen. Hade turen att träffa på min kära kollega Micke också, så tog en fika med honom och satt ner och pratade en go stund, riktigt trevligt, har inte sett honom på nästans 6 veckor nu så!

Nu är man hemma i soffan och myser, riktigt skönt kan jag lova Er.

Hur har Er dag varit? Kommentera och berätta gärna, är nyfiken!

2 kommentarer:

  1. haha jättekul :) Du kan vara glad att de där spelen är hela, för när hatthyllan var bortsliten, och trunk-terrängen avklarad, så övervägde jag en kort sekund att helt kallt hiva mig över sätet utan hänsyn till några grejer... (Din bil har ju inte direkt stå-höjd :)..) men förnuftet tog väl över tillsist :)

    SvaraRadera
  2. Jaa fy tusan vad det var kallt imorse, hade oxå -17! Brr, längtar till våren...så man slipper frysa. Min dag har varit bra, jobbat, varit ti ma & pa å äti middag! ;) Sen varit hemma och pysslat med lite hemligheter! ;) Längtar till helgen, ska på kryssning med Birka Paradise tillsammans med 2 tjejkompisar! =) Kramar

    SvaraRadera