söndag 24 januari 2010

Myssöndag


Imorse, steg jag inte upp allt för tidigt, fult om jag skulle skryta med något sådant, utan sov tills jag vaknade..... (vilken morgon gör man inte det då undrar ni nu.....)
Idag var Jonas och hjälpte mig med bilen, så nu är den i skicka igen, min lilla pärla. Sen bar det iväg, på en efterlängtad fika tillsammans med Pyret, har inte sett henne på hur länge som helst, kan inte ens minnas sist vi träffades. Till saken hör att hon har varit och sett sig om ute i världen på en lyxkryssare och jobbat där, så var riktigt mysigt att både äta och fika tillsammans med henne idag och få höra alla berättelser. Nåja, inte riktigt alla berättelser, för då hade vi nog fått suttit kvar där ännu.
Vi var till det där nya stället på Köpmansgatan, riktigt mysigt ställe och välbesökt. Tror nog att det är ett av de få ställena som har öppet numera på söndagar - skandal tycker jag!

Ikväll har jag även haft det mysigt tillsammans med min granne som bor nedanför mig. Vi brukar träffas en stund nu på kvällarna på trappan och ta en cigarett och prata om det som varit. Hon är så go min granne, är jätte glad att jag har henne! Vi pratade om det som hänt den här veckan och hon undrade hur jag mådde. Visst är det skönt när någon bryr sig om varandra! Jag tycker det är charmen med att bo här på Åland!

Nej, nu ska jag fortsätta att luta mig tillbaka här i soffan och kika på Johan Falk!

1 kommentar:

  1. Inte alla berättelser min vän. Långt därifrån ;-)
    Men du har rätt i en sak, det var supermysigt. Det måste vi göra om.
    Ha en bra dag!
    Kram!
    /Pyret

    SvaraRadera