torsdag 12 mars 2009

Så har man lyckats!


Kände mig duktig idag, slängde på en tvättmaskin med tvätt och var lite så där lagom huslig av mig som man kan behöva va ibland. Dock blev kanske inte resultat allt för lyckat, hade tydligen fått med nån mörk tröja med i den ljus tvätten när jag tvättade och som dessutom var relativt ny, så den missfärgade mina 3 vita arbetsskjortor!!!! Som tur var, har jag just fått heta tvättrådstips av min kollega Rainer här på jobbet, som även gav tips på hur jag ska få dom vita igen. När jag kommer hem idag, då blir att plaska lite i baljan med vatten, klorin och mina vita skjortor!

4 kommentarer:

  1. Men Putte...kom ihåg att det är bara skjortorna som ska plaska i baljan med klorin, inte du! =P Trevligt med ngr blogg inlägg igen, jag har saknat det!

    SvaraRadera
  2. ajajajaja inte lätt att tvätta... ses vi på archin i morn..?

    SvaraRadera
  3. Nej, jag vet, inte lätt att va liten... Arken imorgon, man vet aldrig, kanske dyker upp där när jag har haft karaoke klart med mina vänner på DUV.

    SvaraRadera
  4. aha bidde det något plaskande i baljan ?
    hoppas de bidde vita igen ;) Aaaa att tvätta tycks vara en lätt och enkel sak, men vi kvinnor kan deffinitivt inte sånt från början heller....... men det hänger på oss att bara "fixa" det och nu är det din tur och lyckats hitta på knepen ...... allt kommer på plats , efter ett tag :) good luck

    SvaraRadera