onsdag 18 mars 2009

Början avklarad



Första passet på gymmet är avklarat och jag överlevde! Hör och häpna! Måste medge att känslan nu efteråt är jäkligt skön, det känns bra! Jag är lite smått stolt över mig själv just nu.


Idag var jag med min PT och fick instruktioner över mitt träningspass som han lagt upp åt mig. Nu ska jag köra det 2 gånger i veckan några veckor, sen ska det byggas på. Tog som sagt ledigt från min radiosession idag, Kalle hade vänligheten att ställa upp istället för mig, det var jag tacksam för..... Nu är det viktigt att poängtera att jag var tacksam. När vi jobbade som bäst i gymmet, skvalade en bekant radiokanal i bakgrunden - Rixfm. Bäst som det var, bytte man kanal till Steelfm och så ringde min PT´s telefon! Just så tänkte jag, där var det Kalle som ringde upp PT´n och frågade hur det gick. Fick äran att prata med Kalle också! Nä, jag är inte lessen eller bitter på dig Kalle, tyckte det mest var en kul grej! Det förgyllde min närvaro i gymmet, då alla hörde att jag var nybörjare där och resten av Åland också. Hörde kanske du mig i radion?


Ikväll åkte jag ut och chokerade mamma med ett litet besök! Ni skulle hört hennes röst när jag ringde och sa att jag var på väg ut. Helt chockad var hon, jag kan förstå det, då jag inte varit och hälsat på henne sen julen..... skämmas på dig Putte, man måste ta vara på sina gamla föräldrar.... eller hur mamma.....


Nu ska jag vila hela natten lång och försöka komma mig upp ur sängen imorgon och gå iväg på jobb. Hoppas jag inte har allt för mycket träningsverk....


Sov gott på Er alla



1 kommentar:

  1. Du ringde inte idag så jag gissar att du kom upp ur sängen?! ;o) Tycker själv att jag har varit lite duktig idag, varit ut på en 45 min rask promenad ikväll. Men nu blir det vila på soffan... Kram

    SvaraRadera