tisdag 28 juli 2009

Flyttning

Det är nåt jag inte vill göra så ofta, fy tusan va jobbigt det kan va. Man hittar så mycket som man samlar på sig under tiden man bor på ett ställe.
I söndags åkte vi till Stockholm, jag och Jimmy alltså och hämtade alla hans saker därifrån. Nu ska Jimmy bli Ålandsbo vilket jag tycker är jätte mysigt och härligt. På kvällen övernattade vi hos Jimmys mamma och hennes man. Dit kom även Jimmys syster med familj m.fl. Alltså, första gången jag träffade dem! Hjälp! Fast dom var otroligt härliga Jimmys familj. Dock blir jag så otroligt blyg av mig när jag stöter på nya människor. Man kanske inte tror det, men det är sant. Men det hela gick jätte bra, trots att Jimmy tyckte att jag var lite tystlåten under kvällen..... ;)

På måndagen anlände vi med flyttlasset från Stockholm till nya lägenheten. In med sakerna och så iväg till min gamla lägenhet och hämta mera flyttlass.... pust, nu har jag bara lite kvar, sen återstår städning. I den här lägenheten återstår massor ännu, innan den är komplett klar, men sakta men säkert ska det nog börja ta formen av ett hem.

Att flytta, det är en bra prövning på om ett förhållande funkar! Oj oj, vilka påfrestningar det kan sätta på kärleken, men trots det tycker jag att vi har bevisat för varandra att det här kommer att bli riktigt bra, vi funkar nog bra tillsammans, trots att vi båda har fräst lite åt varandra, men det kan även ha med lite trötthet att göra.

Inflyttningsfest måste det väl också blir sen för alla som har hjälpt oss..... ja just det ja, det blir nog bra Jimmy och jag på den festen, men desto mer får vi dricka.... ;)

Mamma, hör upp, snart får du komma hit och hälsa på! Jag lovar, vi ska bjuda på kaffe, men glöm inte att köpa en fin inflyttningspresent.... ;)

Just utkommen från duschen, var ett stort behov av en skön dusch kände jag, så snart kan jag krypa ner under täcket och drömma sött den här natten också, har ju så otroligt skön säng nu förtiden och sen är det ju det mysigaste som finns att få krypa ner bredvid en människa som man älskar av hela hjärtat, eller hur gullet?!?

Go vänner, ni får ha det så bra så länge, så ses vi kanske på stan, eller så kanske ni kommer över på en fika och hälsar på oss i vårt enkla hem!

4 kommentarer:

  1. Inflyttningsfest? Inte nämnde du om någon dricka tidigare...hmm, skulle jag vetat det skulle jag kommit direkt å hjälpt till! ;) Men jag kommer gärna på besök till er ändå...om jag får? Kram

    SvaraRadera
  2. Jag väntar på inbjudan,puss på er.

    SvaraRadera
  3. ja vill åxå flytta!!! höh... men ja sku behöva en starker flyttkarl, känner du nån Putte?? *blink blink* nä nä, just så... nå ja blir väl här i Borgå då :o(

    SvaraRadera