onsdag 26 januari 2011

Tango

Jag förundras vad det är för magiskt med just dansen Tango. När man åker finlandsbåt, så blir det direkt fullt på dansgolvet då en Tango tonar ut från högtalarna. Finländarna är som galna i just den dansen, men varför? När jag kikar på dem kan jag inte se någon glöd i ögonen direkt när dom dansar och inte ser det ut som det gör på TV när man ser på dom som dansar Tango?!? Någon som har tips?

Iallafall, har just låtit mig underhållas av karaokedans på Isabella och kan väl konstatera, att kvalitén varierar, men underbart att få se dessa människor fångas i sin dröm och vara just den stjärna man får chansen att vara under dom 3 minuterna man står på scenen (ja, det är väl ungefär så långa låtarna är...)

Nu sitter jag i seaside café och räknar näst intill minutrarna innan båten ankommer Mariehamn. Träffade två stammisar från Rosella som också tagit denna båten nu, fick en pratstund tillsammans med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar