torsdag 20 januari 2011

Beslut per capsulam

Det var faktiskt första gången jag hörde ordet per capsulam när mailet trillade ner från kulturbyrån häromdagen. Ni kanske precis som jag undrar vad per capsulam betyder, klicka på ordet och ni får reda på det!
Beslutet som var av brådskande art och blev bordlagt på mötet i december (som jag inte fick möjligheten att närvara på, då kulturministern samt föredragande tog saken i egna händer och tänkte för att få igenom sina förslag utan att missnöjes Putte är närvarande är att flytta mötet så det inte passar honom...), men nu skulle det utses delegater till musiknämnden som skall förbereda ärenden inför ansökningarna till kulturdelegationen.

Japp, på begäran av tjänstemännen samt vice lantrådet,
så måste jag cencurera min text,
därför det är lite bortplockat här i bloggen....

Nåja, nog tjatat om det hela, nu har vi just kommit hem från vår skogspromenad med Gilla, var riktigt skönt ute idag och nu har jag även fått avnjuta en riktigt god kopp kaffe. Gott folk, ha det riktigt bra och jag lovar att återkomma snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar