söndag 27 februari 2011

En helg i kryssningarnas tecken

Så, då var helgen snart över och den här helgen har helt och hållet gått i kryssningens tecken. Med goa vänner, så begav vi oss iväg på fredag kväll mot Helsingfors. Denna helg, var det Silja kryssning som stod på tapeten, dock kunde inte Silja Symphoni komma in till Mariehamn på fredagen, men det ordnade sig smidigt med att vi fick åka med Vikings Mariella till Helsingfors och därifrån ta Silja Symphoni till Mariehamn. Sagt och gjort, blev en helg med många skratt, dans (ja, det kan man lugnt påstå.....) och massa gott att dricka. I Helsingfors blev det några timmars tid för shopping (för mig och ingen annan..... jo, Ritva hämtade sin bokhylla som hon köpt för några år sen i Helsingfors, 1,80 lång :)) Ett gäng tog sig ann lite biljard i Helsingfors!

Väl ombord på Silja Symphoni, fick vi jätte fina hytter och så passade vi alla på att njuta av riktigt härligt skaldjursfat, vilket var en sann upplevelse, då jag aldrig ätit skaldjur på detta viset, men riktigt gott. Vi hade turen och fick en jätte trevlig servitör som naturligtvis kom från Åland men numera bodde i Stockholm, så tack Mikael H för god service!



I puben hittade jag min kära vän Fredrik Svanlund sittandes och underhålla, riktigt skoj att få träffa honom igen, var ju ett tag sen. Den mannen sjunger som en Gud, så det är helt fantastiskt att få lyssna på honom!
Kvällen löpte på bra och vi kom iland inatt, idag känner man av att en helg i lite små festandes tecken har avlöpt....
Nu tänker jag fortsätta göra det jag är rätt bra på känner jag, slappa i soffan!
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar