torsdag 10 februari 2011

Tiden går fort när man har roligt

Igår, onsdag, så steg jag upp tidigt, fixade lite morgonkaffe och packade badväskan. Den här morgonen stod simning på tapeten. Åkte till Mariebad redan klockan 10 på morgonen och njöt av härligt morgonsim. Var riktigt skönt. Efter simningen blev det en stund i bubbelpoolen för att koppla av och avsluta med en skön varm härlig bastu. I bastun träffade jag två pensionärer och vi började prata om cykling. Dom tyckte att det borde finnas gratis cyklar att låna, för att kunna få motion, hellre det än att gratis buss i stan! Kanske något för Mariehamns stad att ta i beaktande. Gratis cyklar att låna för att motionera, borde väl absolut vara något intressant syn! Går inte djupare in på mina tankar om detta nu.
Efter badet, blev det fika på bagarstugan, ett av mina favoritfik i stan och passade på att äta en smörgås där, alltid lika gott.
Klockan slog 12 och jag begav mig ut till Kastelholms slott, för att vara med i kickoff för Rangsby-, Ödkarby- och Sundsskolas årskurs 6. Kickoff för läsande. Hade högläsning för dem, vilket var riktigt skoj och så tyst som det var och lyssnande öron! Kunde inte dra mig till minnes att jag var så tyst när jag gick i skola. Träffade även min gamla lärare Silvana på slottet. Får mig fortfarande ett leende på läpparna när hon sa följande kommentar; "Jag tycker det är så roligt att se att det har gått så bra för mina elever, det var inte riktigt det jag trodde om Er när jag undervisade Er". Det är sant, vi var väl inga mönsterelever när vi gick i högstadiet.
Nu är jag förväntansfull, Rosella är på väg mot Mariehamn, ska bege mig ner till henne idag och se hur hon ser ut!


Nu ska jag ta och göra mig iordning! Ha en riktigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar