fredag 4 februari 2011

Kryssning

I tisdags var jag på kryssnings med Birka Paradise. Steg på i Stockholm denna gång, förut har jag alltid åkt från Mariehamn. Denna gång bodde jag i lyxhytt ombord, riktigt fin hytt måste jag säga. Förväntningarna var stora att få se hur hon såg ut efter ombyggnationerna. Träffade många härliga gamla kollegor från Arken tiden och även nyfunna vänner som man träffat genom tiderna. Det var rätt mycket folk ombord, runt 1100 personer tror jag. Åt gott, drack gott, njöt för fulla muggar, man kan sammanfatta att det var en trevlig kryssning. Det fanns väl vissa saker jag inte riktigt var nöjd med, men i det stora hela, var det trevligt och bra.
Nu känner jag lite såhär, att kanske man inte ska åka båt på ett tag nu, det har varit en hel del båtåkande på sista tiden. Inatt kom jag hem med m/s Mariella, nu är det rätt skönt att koppla av i soffan hemma faktiskt.

Gott folk, nu ska jag sörpla i mig morgonkaffet och försöka komma igång den här dagen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar