lördag 1 maj 2010

1 maj

Morgonkaffet puttrar ett vackert ljud i kaffebryggaren, solen lyser högt på den blåa himmelen. Idag ska jag, för första gången i mitt liv, bege mig ner mot staden och besöka Lions loppmarknad. Inte för att jag ska köpa nåt, men för att träffa folk, njuta av det härliga 1 maj vädret. Det är lite lätt pinsamt faktiskt, har aldrig besökt denna tillställning förut, men det kan bero på att jag oftast har jobbat denna helg!

När jag kommer hem idag, så ska jag städa lite och tvätta lite kläder, finns ett litet behov av det just nu känns det som. Min hushållerska har försvunnit, eller vänta nu, jag har aldrig haft någon, så var det....

Min väderstation visar på 10 grader varmt ute, helt underbart, balkongdörren står på glänt för att släppa in lite härlig vårluft till mig!

Nu har kaffet puttrat färdigt, ska hämta min första kopp för dagen. Ha det bra, kram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar