onsdag 12 maj 2010

Avsnäst av centerpolitiker

Kom just hem från ett mycket givande kulturdelegationsmöte. Morgonmöte var inte alls så tokigt skulle jag vilja påstå. Däremot är jag nog inte riktigt uppskattad bland vissa centerpolitiker. Jag är väl en man som gärna diskuterar och har åsikter i vissa frågor och det är inte populärt av just denna man. Idag avsnäste han mig med att det blir "pallrigt" att diskutera vissa frågor som jag såg som mycket viktiga frågor och verkligen i behov av att diskutera. Men det kanske är så, att när man suttit med i samma delegation i allt för många år, så vill man gärna ha det på sitt sätt som man alltid har haft det och att så vill man ju gärna att alla andra i delegationen skall sitta som "nickedockor" åt deras beslut, men inte jag, nej, nej. Vi har väl sett vad detta parti har lyckats åstadkomma det senaste året och inte har de direkt imponerat på mig iallafall. Så bästa centerpolitiker, så länge jag har detta förtroende att sitta i denna delegation, kommer du att få dras med mig och mina åsikter, sen om det är svår tuggat för dig i vissa fall, så får du väl be din partikamrat "mixa" ner det, så det blir lättare för dig att svälja eller så kör du ditt race som tidigare, genom att försöka "skrämma" mig med dina blickar och kommentarer, men tyvärr biter inte detta på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar