fredag 4 december 2009

Svininfluensa

Är nog nåt som jag inte är så sugen på att få iallafall. Bara namnet på flunsan får en att må illa!
Idag passade jag på att vaccinera mig mot flunsan. Ett stick i armen och så var det över. Kändes inget speciellt. Mot eftermiddagen kände jag att det ömma lite i axeln där nålen stacks in och på kvällen, hade jag svårigheter att lyfta armen.
När jag kom hem, fick jag sån grym frossa mitt i allt! Vidrigt och obehagligt kändes det. Nu har frossan övergått till hetta i hela kroppen. Hoppas detta är övergående, har ingen lust med att ligga till sängs nåt för att jag tagit vaccinet, visserligen vet jag att flera har fått den biverkningen att det fått feber m.m.

Annars är livet bara bra med mig just nu.

1 kommentar:

  1. ååååååh alltså för mej var det tredje dygnet aaaabsolut värst!!! jag hade stegring och var halvdöd på kvällen efter sprutan, dagen efter va de ingenting. men tredje dagen, aj du milde!!! jag mådde SÅ illa och armen va SÅ sjuk att jag knappt orkade bära upp den :-/ sen va armen sjuk i ca 2 veckor (förstås mindre värk och mera beröringsömt). och nu har det snart gått 4 veckor o ja e SÅ glad att jag har sluppit nöff nöffen :D

    SvaraRadera