måndag 5 oktober 2009

Kan inte låta bli, skall få det sagt

Det framgår ju inte helt klart och tydligt vad som har hänt, så känner att jag vill få det sagt!

Det som man kan läsa om, att jag misst Jimmys förtroende, beror på att jag öppnade en Qx sida på nytt (hade en före vi blev tillsammans) för att kunna hålla kontakt med vänner man skaffat och inte hittar på facebook. Dock blev det en dag, där nyfikenheten tog över min tankeverksamhet och styrde över hela mitt handlande! Jag skrev till en annan kille på qx, där jag frågade om han sökte sex, för jag sökte. Jag vet, det här är inte försvarbart på nåt vis och jag försvarar mig inte, utan får helt och hållet stå för mina konsekvenser.

Det är jätte olyckligt och jag känner stor tomhet i mitt hjärta, för Jimmy är trots allt en person som givit mig otroligt mycket och jag känner att sveket jag gjorde mot honom, ångrar jag innerligt mycket. Dock hjälper det nog inte för att kunna återvinna förtroendet!

Man gör inte så här mot en person man älskar, vilket jag har fått lära mig, dock den hårda vägen.

6 kommentarer:

  1. mmm vår egnen nyfikenhet är jobbig i ibland, vi menar inte "på riktigt" söker sex eller närkontakt, det bara fylls i utan att tankarna på följderna är med oss - det är vi själva som gör bort oss o förtroendet trillar ner i botten och allt blir som ett finger knäpp annorlunda. och man tänker VARFÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR gjorde jag så där ?????? men man ska inte säga aldrig , det är värt ett försök...... skriv ett brev (mail) ........ du kan inte förlora en gång till utan du rengör dina innersta tankar , tänker inte lägga mig i hur, men goda tips och små puffar från en vän som tycker du inte ska ge upp bara så här ........ gör nåt, vad som helst ..köp blommor, middag med levande ljus, något speciellt han verkligen älskar.... låt det inte bara rinna ut i sanden .
    Bamseeeeeeeeeeeeeeeeeee kramar

    SvaraRadera
  2. Ibland önskar man att man skulle ha saker ogjorda...även jag! Men ibland tror jag att det är någon mening med allt. Vet att det är det är svårt att höra sånt när det är som jobbigast... Jag finns här för dig! Kramar <3

    SvaraRadera
  3. Ibland gör man saker som inte tänkt igenom. Att bryta ett förtroende och krossa tilliten är bland det värsta man kan göra, det håller jag med om. MEN det går trots allt att reparera om båda har viljan, även om det kräver att man börjar från noll igen. Jag har själv varit i en situation där jag egentligen hade velat gå, men tack vare att vi började från början med allt vad förtroende heter, så löste sig problemet efter mycket, mycket hårt arbete från bådas sida.

    Jag skriver inte det här för att säga att ni måste försöka igen, utan för att be dig komma ihåg att man gör bort sig och man kanske förstör, men med rätt redskap och en vilja av stål kan man faktiskt reparera även det trasigaste. I ert fall kanske det inte går, det vet jag inget om, men kom ihåg att aldrig ge upp det du vet innerst inne att är rätt!

    *kram*

    SvaraRadera
  4. Ni är lika sjuka båda två!

    SvaraRadera
  5. Du är så falsk! "åååh.berätta vad som hände" och lika snabbt "skvallra". Så länge jag har något att säga till om kan du glömma både mig och PAtrik!

    SvaraRadera
  6. Ojdå, här kommer det "anonyma" påhåpp....

    SvaraRadera