onsdag 23 mars 2011

Obegripligt

Bokade idag båtresa till Helsingfors med bolaget Silja. Till min förvåning, då man bokat resa för en person och hytt, får betala ett pris på 180 euro! Ja ni läste helt rätt, 180 euro! Kliade mig i huvudet, gick in på
Air Ålands hemsida och kollade vad en flygbiljett till samma destination skulle kosta och får ett pris på 140 euro! Alltså, för att sitta ombord på ett fartyg i 10 timmar får man betala mycket dyrare pris än vad det kostar att ta sig fågelvägen med Air Åland och på mycket kortare tid.

Kunde inte släppa den här tanken, så jag begav mig ner på stan och besökte Siljas försäljningskontor och skaffade ett årskort för 10 euro, då sjönk priset till 90 euro! Alltså, för 10 euro halverade jag priset på min resa! Här visar man klart och tydligt, att det ska vara dyrare för de som inte är medlemmar och har årskort på rederiet skall betala dyra pengar för att åka, medans de som har årskortet åker lite billigare, för billigt tycker jag fortfarande inte att det är!

Nåja, nog snackat om det. Nu sitter jag nerbäddad på soffan med täcke runt mig, fryser lite grann och har lite ont i halsen, inte bra!

Nä, nu fortsätter vi med slöandet framför tv´n!
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar